Even wennen.. - Reisverslag uit Cheltenham, Verenigd Koninkrijk van Kaylee Schellingerhout - WaarBenJij.nu Even wennen.. - Reisverslag uit Cheltenham, Verenigd Koninkrijk van Kaylee Schellingerhout - WaarBenJij.nu

Even wennen..

Door: Kaylee

Blijf op de hoogte en volg Kaylee

11 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Cheltenham

Zo, hier zit ik dan. Dit is mijn eerste week in Engeland en ik heb het onwijs naar mijn zin. Vorige week zondag ben ik samen met Karin het vliegtuig ingestapt richting Birmingham. Met mij binnen het gezelschap moet er wel wat fout gaan natuurlijk en ja hoor, voordat we naar het vliegtuig konden met het busje moest ik me boardingpas en ID bewijs laten zien, is mijn ID bewijs weg... Ja hoor dikke PANIEK! Gelukkig zat dat ding gewoon ergens in mijn tas, typisch ik weer. Maar goed onze vlucht was erg goed verlopen en we waren al snel op de plaats van bestemming. We hebben er maar 45/50 minuten over gedaan. Eenmaal op het vliegveld in Birmingham moesten we onze reis vervolgen met de trein richting Cheltenham en heeft het gastgezin ons opgehaald van het station. Het gezin bestaat uit Seth, Lisa en hun dochters Willow (9) en Sienna (5).
Maandag gelukkig nog een dag vrij, namelijk Bank Holiday. Dat is een dag, die wel vaker voorkomt in het jaar, dat veel mensen niet hoeven te werken en de kinderen dus ook niet naar school hoeven. Samen met het gastgezin naar de car boot sale geweest, dat is typisch iets Engels zeggen ze. Je gaat simpelweg spullen waar je vanaf wil verkopen vanuit de kofferbak van je auto, hoe leuk.. Misschien een goede upgrade voor ons kleedje zitten met koningsdag?! Verder heerlijk een relaxed dagje gehad en een beetje de omgeving wezen verkennen.
Dinsdag was de eerste dag op stage, een rondleiding door de school gehad en de rest van de dag in mijn klas meegedraaid. Ik zit in Class 1, de kleutertjes. Is wel weer heel erg wennen na wat ik gewend was afgelopen jaar! Natuurlijk gaat alles in het Engels en het gaat me goed af. Ik vind het heerlijk om de hele dag Engels te praten. De kinderen zijn erg leuk en ik heb goede begeleiders die mij helpen en rondleiden.
De rest van de schoolweek was aardig hetzelfde, ik ben klaar om 15:15 en dan is het zo'n 5 minuten naar huis lopen. Sienna is dan ongeveer ook thuis, dus dan is er weer volle aandacht voor die kleine meid. Willow en Sienna zijn wel slopend soms, ze zijn namelijk ontiegelijk vroeg wakker. Afgelopen week waren ze bijna elke dag om 5 uur al klaar wakker en vliegen elkaar dan al in de haren. Jaa... daar wordt je uiteindelijk wel wakker van! Verder zijn het echte schatjes en Lisa en Seth zorgen goed voor mij en Karin.
Ik mag ook mee trainen met het waterpolo team hier, kan ik heerlijk blijven bewegen.. Toch gek om bijna niks te doen als je wel anders gewend bent! Ik moet me ook inschrijven bij de club, ze willen graag dat ik met de laatste 3 wedstrijden van het seizoen mee doe. Hoe leuk is dat :)
Gister met Karin naar het centrum gelopen, het is na deze week nog steeds raar om naar de andere kant te kijken als je oversteekt. Ik heb onderhand al bijna 10 onder een auto gelegen. Die gekke Engelsen willen zo graag weer anders zijn met dat links rijden en lopen etc. Op stage ben ik maar gewoon in het midden van de gang gaan lopen, is het altijd goed!
Hier is het nu 11 uur dus ik ga zo lekker slapen, morgen weer aan de slag!

Night night! xxx

  • 12 Mei 2014 - 00:20

    Mirjam:

    Leuk om te lezen kayltje!
    Fijn dat het goed gaat!
    Dikke kus Isabella, luna, mirjam.

  • 13 Mei 2014 - 18:08

    Francis Visser:

    Heee kaylee wat super om te lezen dat je het naar je zin hebt. Geniet er maar van want voor het weet zit je weer thuis. X bigkiss

  • 21 Mei 2014 - 09:03

    Debbie:

    Leuk om je berichtjes te lezen! Heel veel plezier daar en geniet van alles dat op je afkomt. Dikke kus van ons!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kaylee

9 weken op reis naar Engeland om stage te lopen op een basisschool in Cheltenham. Verblijf bij een gastgezin en goed Nederlands gezelschap van een lieve medestudent. Spannend..!

Actief sinds 11 Mei 2014
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 4249

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 28 September 2014

Welcome back!

04 Mei 2014 - 05 Juli 2014

Mijn reis naar nieuwe ervaring

Landen bezocht: