Long Time No See - Reisverslag uit Cheltenham, Verenigd Koninkrijk van Kaylee Schellingerhout - WaarBenJij.nu Long Time No See - Reisverslag uit Cheltenham, Verenigd Koninkrijk van Kaylee Schellingerhout - WaarBenJij.nu

Long Time No See

Blijf op de hoogte en volg Kaylee

25 Juni 2014 | Verenigd Koninkrijk, Cheltenham

Hello there,

Long time no see, ja het is al weer een hele tijd geleden dat ik een blog geschreven heb. Maar beter laat dan nooit. Er is namelijk wel aardig wat gebeurd! Om te beginnen met de werkweek die na het weekend van de high tea volgde. Was wel een goede week eigenlijk, maandag en dinsdag getraind en niet echt iets boeiends op stage. Ik was die week begonnen met het maken van Thomas the Train, en die is leuk geworden!! Woensdag een avondwandeling gemaakt om even lekker uit huis te zijn. We zijn richting Cleeve Hill gelopen, maar toen het toch wat meer bergopwaarts ging zijn we maar weer naar huis gelopen. Het was ontzettend lekker weer dus geen straf om even een wandelingetje te maken. Donderdag ben ik begonnen met het maken van de Vaderdag cadeaus op stage. Boekenleggers van de voetafdrukken van de kinderen, ontzettend leuk om al die voetjes te verven. Maar bij sommige kietelde het toch wel heel erg dus ik zat van top tot teen onder de verf, bedankt he! ’s Avonds hard aan school gewerkt, jaja moet ook gebeuren.

Vrijdag 13 juni ben ik met Abi naar een toernooi geweest in Cornwall. Een weekend vol waterpolo, gezelligheid, feesten en slapen in een tent. Klinkt top toch, toen we na een autorit van bijna 6 uur eindelijk op bestemming aankwamen hoorde ik dat Nederland dik had gewonnen van Spanje en ja daar doen we wel even een drankje op! Zaterdag hebben we 5 wedstrijden gespeeld, we waren door naar de finale… WOEHOEE, hahaha. Zaterdag hadden we en feestje, een fancy dress theme. Iedereen was gek verkleed, wij waren als schotse vrouwen, een ander team als superhelden, piraten en militairen. De Jersey Boys waren toch echt het beste… Houthakkers, naja alleen het bovenlijf. Het onderlijf zag er toch echt anders uit, panty en jarretelle. Het was een geslaagd feestje en de volgende dag de finale gespeeld. En natuurlijk hebben we die ook gewonnen. Leuke afsluiting van een top weekend. Daarna volgde de reis naar huis, iedereen gedag gezegd en hoppa op naar Cheltenham. Ik was helemaal gesloopt en dus een stuk van de reis geslapen. Thuis met Karin bijgekletst over het weekend en door naar bed.

Toen gingen we weer een nieuwe werkweek in en ook wel een hele leuke! Woensdag 18 juni zijn we op schoolreisje geweest met de stoomtrein. Ik heb me doodgelachen toen er een paar naar de wc moesten. Want toen ik de meisjes in het damestoilet aan het helpen was hoorde ik ineens de jongens keihard lachen en gillen in het herentoilet. Toen ik daar naar binnen liep, zag ik twee kleine draken wijzend en lachend naar de urinoirs. Ze hadden geen idee wat dat was, ze dachten dat ze hun handen daar in moesten wassen en ik heb toen maar uitgelegd dat dat niet helemaal de bedoeling was. Vervolgens kwamen er nog meer leerlingen en die lagen natuurlijk ook helemaal in een deuk. Toen ik uitgelegd had wat het precies was, liep haantje de voorste naar de laagste urinoir en ging op zijn tenen staan om er bij te komen. Toen hij klaar was zei die; “zo doe je dat nou”. Nou ik ging helemaal stuk van het lachen. Na de lunch dacht ik een leuk grapje uit te halen door van 1 van mijn leerlingen de pet van zijn hoofd te pakken en weg te rennen. Eerst had ik 3 kinderen achter me aan maar toen ik nog eens omkeek had ik ongeveer 20 kinderen die achter mij aan rende, stoppen was geen optie. Maar op een gegeven moment toch maar even een pauze genomen en toen ik dat deed sprongen ze 1 voor 1 boven op me. Stapelen!!!

Donderdag is me toch iets vreselijks overkomen… Er ging een kind over ze nek in de klas terwijl ik met hem aan het lezen was en ja hoor over mijn voeten heen. ZOOOO VIES!!!! Maar ach arm kind, ik kon niet alleen mijn eigen voeten schoonmaken, ook het kind zelf en de vloer/tapijt. Wat een karwei was dat! Vrijdag met Abi wezen stappen, dat was wel een prettige gelegenheid na zo’n week. Lekker helemaal los gaan haha. In het weekend met Karin Cleeve Hill helemaal tot aan de top bewandeld. Wat een wandeling, Karin zat me te pesten omdat ik geen schrikdraad aan durfde te raken.. Nee tijdens de wandeling raak ik namelijk gewoon hoogspanningsdraad aan.. Dat voelde ik wel even hahaha. En ik met mijn korte broek door de brandnetels, jaja ik had een aardig grote plek op mijn been. De weg terug naar beneden was weer hilarisch, ja hoor wij nemen de touristische route, komen we bij een beekje uit. Dus door de klei en het water naar beneden. Hier zijn overigens geen gewonden gevallen. Ook was papa’s verjaardag, toch gek om dan niet thuis te zijn. Zondag heb ik een wedstrijd in Coventry gespeeld. Dat was met het team waar ik misschien de National League mee ga spelen in September. Als alles geregeld kan worden, ga ik dus misschien nog terug in September…. Spannend!!

Zo gek om te realiseren dat na dit weekend mijn verblijf hier nog maar twee weken zal zijn. Ik wil er niet aan denken om Abi gedag te moeten zeggen. Maar voor aankomend weekend staat een weekendje naar Devon met Abi op de planning. Haar ouders en zussen wonen daar en ook iedereen waarmee ik tijdens dat toernooi gespeeld heb. Zo leuk om ze weer te gaan zien. Maar ik heb deze week wel gekke obstakels moeten overwinnen om bij dat weekend uit te komen. Maandag.. was een hele normale stagedag. Niks bijzonders. Behalve dat Nederland ook weer wint van Chili met 2-0. En gister gebeurde het aller aller aller ergste.. Ik heb toen namelijk een luizenleger opgelopen op stage. 7 luizen om even precies te zijn, wat een werk ook. Dat lange haar is dan toch een groot drama, gelukkig heb ik Karin die mijn haren uitkamt. Vandaag niet naar stage geweest in verband met de luizen, ik moest namelijk zeker zijn dat ik geen luizen meer had. En dat kon ik dus pas zeker weten na nog een hoop kamsessies vandaag. Morgen dus gewoon weer naar school, we hebben sportdag. Ik ga die kinderen ontwijken, ik hoef niet nog eens Engelse luizen!! Zo dat was het wel van de afgelopen 2 weken. De terugkeer naar huis is heel dichtbij, nog maar 10 dagen… Ik wil helemaal nog niet weg!

Dikke Kus uit Engeland xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kaylee

9 weken op reis naar Engeland om stage te lopen op een basisschool in Cheltenham. Verblijf bij een gastgezin en goed Nederlands gezelschap van een lieve medestudent. Spannend..!

Actief sinds 11 Mei 2014
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 4244

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 28 September 2014

Welcome back!

04 Mei 2014 - 05 Juli 2014

Mijn reis naar nieuwe ervaring

Landen bezocht: